Longi publicerar sin årsredovisning för 2022 och 2023 Q1

Foto: Micheile Henderson/Unsplash

Longi Green Energy Technology, ett globalt företag inom förnybar energi släppte sin årsrapport för 2022 och 2023 Q1. Enligt den finansiella rapporten uppnådde företaget en omsättning på 128,998 miljarder yuan 2022 (19,27 miljarder USD), en ökning med 60,03 % jämfört med föregående år. Detta är första gången som Longis årliga intäkter ligger över nivån på 100 miljarder yuan (14,93 miljarder USD).

För första kvartalet 2023 nådde Longis intäkter 28,319 miljarder yuan (4,24 miljarder USD), en ökning med 52,35 % från förra året. I rapporten meddelade Longi att dess intäkter 2023 förväntas överstiga 160 miljarder yuan (23,95 miljarder USD).

Rapporten visar att Longi år 2022 har producerat totalt 85,06 GW monokristallina kiselskivor, inklusive 42,52 GW för extern försäljning och 42,54 GW för intern användning, och rankas stadigt på första plats i globala leveranser av monokristallina kiselwafers under 9 år i följd.

I Europa genererade företaget en omsättning på 21,34 miljarder yuan (3,19 miljarder USD) 2022, en ökning med 87,68 procent jämfört med föregående år. Nick Wang, Vice President för LONGi Europe Distributed Generation (DG) sa: "Europa är vår högsta prioriterade marknad globalt. Kontinenten står inför en oöverträffad tillväxt inom solcellsindustrin och ser en ökad efterfrågan på högeffektiva och högkvalitativa solcellsmoduler som ett resultat. Vi förbereder oss för nästa steg av soltillväxt på ett hållbart och hälsosamt sätt, samtidigt som vi stärker våra kunders fokus ytterligare och sätter dem i centrum för vårt arbete. Som en del av detta kommer LONGi att etablera ett nytt service- och driftcenter i EU 2023 för att ge den hastighet och stöd som våra partners behöver.”