Metro Therm hjälper energibolagen uppnå sina mål

Emanuel Johanzon, Metro Therm, visar hur fjärrvärmecentralen Superb S Online med sin smarta uppkoppling förenklar hanteringen för både villaägare och energibolag.

 

Med smartare produkter, större flexibilitet och fossilfria transporter bidrar Metro Therm till en bättre framtid. Företaget rankas dessutom som bäst i kategorin enligt Sinfras hållbarhetsredovisning inom bland annat miljö, affärsetik och socialt ansvar. – Vi ser det som ett kvitto att vi är på rätt väg, säger Peter Berg, VD på Metro Therm.

Metro Therm, en del av Nibe-koncernen, är en av Sveriges ledande leverantörer av fjärrvärmecentraler. Med ett brett sortiment, från villacentraler till fjärrvärmecentraler upp till 1 MW, fokuserar de på att ständigt utveckla klimatsmarta och hållbara värmelösningar. Hållbarhetstänket är en viktig del i hela verksamheten och är kärnan i deras arbete. – Genom vårt breda sortiment väljer energibolaget den fjärrvärmecentral som passar sitt projekt bäst både vad gäller effekt och utrustningsnivå, dessutom med korta ledtider, där de genom oss alltid kan vara trygga med att hållbara lösningar är i fokus. Det här innebär också en oslagbar tillgänglighet och därmed en flexibilitet för kunden, som kan räkna med snabba leveranser och minimala driftstopp, berättar Peter Berg.

Bäst i kategorin

Ett kvitto på arbetet med hållbara lösningar visade sig i samband med Sinfras senaste hållbarhetsredovisning där Metro Therm fick betyget 4,78 av 5, vilket också var det bästa betyget i kategorin. – Våra kunder kan som en del av vårt hållbarhetsarbete välja 100 % förnybara och fossilfria transporter vilket hjälper energibolaget att uppnå sina klimatmål, berättar Peter Berg och fortsätter: – Vi har dessutom marknadens enda villacentral som är godkänd enligt Byggvarubedömningen. En fjärrvärmecentral som är särskilt utformad för en hållbar framtid.

Läs mer på vår hemsida här.

Nya uppkopplade fjärrvärmecentralen

En annan spännande nyhet som nyligen presenterats är toppmoderna Superb S Online. En villacentral som kopplas upp över mobilnätet helt utan krav på husägarens nätverk eller uppkoppling. – Produkten är framtagen för det behov som vi fått presenterat från energibolagen och slutkunder. Användaren uppskattar tryggheten med att ha kontroll genom den användarvänliga appen. Energibolaget ser ett mycket stort mervärde genom att kunna erbjuda kunderna en större trygghet. Genom möjligheten att läsa av data, trender och historik kan energibolaget också genomföra energioptimerande åtgärder helt utan att besöka anläggningarna, säger Peter Berg som också passar på att poängtera den smidiga driftsättningen genom installatörsappen. – Vi har fått ett mycket bra gensvar och har mött ett stort intresse för produkten från såväl energibolag som slutkonsumenter, avslutar Peter Berg.

Läs mer på vår hemsida här.

b

b