Dessa 37 naturgasdrivna bussar kommer att ägas av Beltrame-koncernen, men de används även i internationell trafik av företaget Dracénie Provence Verdon agglomération (DPVA) från och med slutet av 2019.
Medan Dracénie Provence Verdon transporterar passagerare i stadsnätet med elva bussar, har bolaget fått uppdrag för resten av tjänsterna för Beltrame genom offentlig upphandling.
-Vi äger nu mer än 270 bussar, varav 60 är dedikerade till staden. Med denna order kommer det att vara mer än 80 procent av flottan som cirkulerar på Dracénie som kommer att köra på gas, säger Anthony Beltrame, VD för koncernen .
Totalt införlivas 80 fordon i Beltrame-koncernens fordonsflotta, inklusive fyra dagliga Blue Power NP som kommer att tilldelas staden och transporten på begäran. Beltrame-koncernen, i samverkan med Pizzorno, kommer att installera en CNG-station som också kommer att kunna leverera CNG-lastbilar i regionen.
Dracénie Provence Verdon arbetar också för att förnya sin bussflotta med NGV-fordon och att anta en flerårig investeringsplan med förvärv av minst två bussar per år under tre räkenskapsår.
- I samband med marknadernas återupplivning i september 2018 uppmanade vi budgivningsbolagen till att förnya sina flottor med renare fordon och att gradvis uppfylla övergångsreglerna", säger Frédéric Decompte, transportdirektör för DPVA.
Utrustad med CURSOR 9 NP-motorn, tillverkad i Bourbon-Lancy-fabriken i Saône-et-Loire, erbjuder de nya bussarna också samma kraft, 360 hk, och samma vridmoment som deras dieselmotpart. Med fyra 315-liters tankar tillåter Crossway LE NP och Crossway NP upp till 600 kilometer avstånd, med snabb eller långsam fyllning.
Idag har Beltrame-koncernen en flotta på 270 bussar och bussar och sysselsätter cirka 270 personer. De flesta fordon är mindre än 5 år gamla.